Hoe zorg je dat jouw vitaliteitsaanbod de juiste mensen bereikt?

Herken je dit? Je hebt een heel scala aan interventies bedacht zoals workshops, lezingen, challenges, maar toch blijken het meestal dezelfde mensen te zijn die zich inschrijven, namelijk de medewerkers die hier al mee bezig zijn. 

MAAR HOE BEREIK JE NOU DIE ANDERE COLLEGA’S DIE HET VOLGENS JOU JUIST NODIG HEBBEN?

Deze vraag krijgen wij echt heel vaak en daarom delen we een aantal tips met je: 

  • Zoveel mensen zoveel wensen en elke medewerker die je wél meekrijgt is er 1! En niet zomaar 1, maar een hele waardevolle! Weet je namelijk wat dé succesfactor is van internetsites zoals Bol.com en Amazon? De recensies, ofwel reviews… wat andere kopers die je voorgingen er over vertellen. Daarom adviseren wij om van die eerste enthousiastelingen jouw ambassadeurs te maken om andere collega’s mee te krijgen. Laat hen vertellen waarom ze meedoen en wat het ze oplevert.
  • Vitaliteit en duurzame inzetbaarheid zijn containerbegrippen geworden en toch kijken veel organisaties niet verder dan beweging, voeding en stress en passen daar hun aanbod op aan. Wij hanteren een duidelijk onderscheid tussen fysieke en mentale gezondheid en geloven dat voorkomen beter is dan genezen. Wist je dat 64% van de ziekteverzuimgevallen hun oorzaak vinden in de privésfeer? Daarom adviseren wij je om te zorgen voor een holistisch (=allesomvattend) aanbod aan interventies op verschillende thema’s zoals:
  • Zorg dat je communiceert in voor jouw medewerkers begrijpbare taal. Er is niemand die ‘s ochtends opstaat en denkt: “Vandaag ga ik eens met mijn duurzame inzetbaarheid / vitaliteit aan de slag!” Deze termen zijn voor jou hoogstwaarschijnlijk gesneden koek, maar het zegt de meeste medewerkers weinig. 
  • En last but not least – betrek jouw medewerkers bij wat ze nodig hebben en check bij hen wat nu al wel of niet werkt. Onze well-being quickscan kan je hierbij helpen. Lees meer hierover verder hieronder.

Om medewerkers te activeren op het gebied van zowel de mentale als fysieke gezondheid hebben wij een speciaal communicatieplan ontwikkeld, waarin we de medewerkers laagdrempelig op de hoogte brengen van tips en challenges (oefeningen) op de vele thema’s die onze coaches aanbieden. 

Medewerkers kunnen vanuit intrinsieke motivatie op een door hunzelf gekozen onderwerp aan de slag. 

En dankzij de HR analytics die wij maandelijks aanleveren, kom je er bovendien precies achter welke aandachtspunten er zijn binnen jouw organisatie. Zodat je heel gericht – vanuit een daadwerkelijke behoefte – hier iets voor kunt aanbieden.

Kun jij wel wat advies gebruiken om jouw medewerkers te inspireren of zoek je hulp in de ondersteuning of invulling van jouw well-being of preventiebeleid? 

Neem contact met ons op, we helpen je graag!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.

    X