De kracht van structurele welzijnscommunicatie voor bewustwording op de werkvloer

Met veel enthousiasme delen we mee dat we een samenwerking zijn aangegaan met 365VitaalWerken. Wellicht ken je deze organisatie van de informatieve schermen in wachtkamers bij huisartsen en ziekenhuizen. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze klanten het hele jaar door te voorzien van waardevolle welzijnscommunicatie en de continue activatie van onze trainingen.

Onderzoek wijst uit dat slechts 19% van de werkgevers vorig jaar actief met medewerkers over wellbeing heeft gecommuniceerd en als dat gebeurd dan is dat vaak sporadisch.

Redenen waarom wij zien dat er nu niet actief wordt gecommuniceerd over wellbeing:

  • gebrek aan kennis
  • gebrek aan tijd
  • gebrek aan structurele informatie

Wil je toewerken naar een cultuur waarin open en vrij over wellbeing gesproken wordt, dan vereist dat een structurele aanpak om duurzame resultaten te bereiken.

Hoe werkt het?

  1. Thema’s: Elke maand een nieuw thema en kant-en-klare informatie direct te downloaden voor de HR manager en/of communicatie afdeling.
  2. Inzetbaar op de interne communicatiekanalen: We maken gebruik van de huidige interne communicatiekanalen, zoals nieuwsbrieven, intranet en posters op kantoor, om de content over gezondheid en welzijn te verspreiden. Het vitaliteitsscherm komt op een centrale locatie te staan met een grote variëteit aan video’s en tips. Het is ook gewoon mogelijk eigen content aan te vragen en toe te voegen aan de mix.
  3. Gevalideerde content: De wetenschappelijke content komt van kennisorganisaties zoals Trimbos Instituut, Hersenstichting en het Voedingscentrum.
  4. Deelname aan duurzame leefstijltrainingen: We voegen de mogelijkheid toe, om medewerkers via een QR-code zich zelf te laten inschrijven voor onze leeftijltrainingen. Zo borgen we de anonimiteit van deelnemers en versterken de zelfregie bij jouw medewerkers.

Door de kracht van structurele communicatie ervaren we al enkele positieve resultaten binnen de organisaties waarmee we werken. Medewerkers voelen zich meer betrokken, er is een hogere mate van bewustwording en we zien een toename in deelname aan welzijnsinitiatieven, zoals onze trainingen en de deelname aan een PMO.

Ervaren hoe onze nieuwe activatie-communicatie module werkt?
Meld je organisatie dan nu aan voor een kennismaking.

In deze gratis webinar vertellen we je meer hierover en je kan je aansluitend voor onze pilot aanmelden.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.